Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trojlístek pro štěstí

Potřeboval jsem alespoň trochu štěstí. Takového malého, které dá člověku nějaký pohled na dnešní den i do budoucna. Jakési ujištění, že se všechno nespikne proti mě, že mám jakýsi záblesk naděje, že všechno  není nanic...

Měl jsem takový těžký, rozhodovací den. Více věcí, které možná hodně ovlivní můj život. Práce, vztahy, další směřování mého života... O neštěstí se říká, že nechodí po horách, ale po lidech. Nevím, v tom Tibetu tam bylo obojí. Ale co štěstí? Nebo štěstí v neštěstí? Nebo štěstí, že mě nepotkalo ještě něco horšího?

A jak jsem přemítal a šel po chodníku, uviděl jsem jetel. Vzpomněl jsem si na matku, byla úžasná - dokázala nacházet čtyřlístky téměř všude. Rozdávala je pak pro štěstí. Ještě mám některé z nich schované, přestože matka už tady není. Přiznám se, že i ona byla takovým ostrovem, kam jsme se mohl obrátit, když byly vlny života příliš silné. Stačilo zavolat, zajít na závin nebo bílou kávu. To je pryč a člověk musí hledat jiné berličky, když potřebuje oporu. Jsme často oporou druhým, ale občas to potřebujeme taky my sami.

A tak jsme zkoušel hledat čtyřlístek. Tady jsem ho přeci před rokem našel! A nic. Možná to štěstíčko, které potřebuji, bych je neměl hledat vědomě. Štěstí si přece nemohu způsobit sám, donutit je, aby stálo na mé straně. Nebo ano? Někdo to třeba umí ...

Tak jsem se zvedl a jen jsem tak šel kolem toho jetele. Ale pořád jsem se díval, jestli přeci jen ten čtyřlístek se neobjeví. Znáte to - čtyřlístek se pozná tak, že je do čtverce. Je to něco jiného než trojúhelníky trojlístků. Docela jasně je ten rozdíl vidět. To musí zafungovat...

Už jsem skoro doma a pořád nic. Ani ten pitomý čtyřlístek mi nedá najevo, že by se mi mohlo něco podařit! Je to jako když spěcháte a zrovna místo zelené vlny máte červenou. Řidič před vámi jede nesmyslně pomalu a tak nestihnete jednu zelenou a pak už je jen červená vlna.

A jak tak koukám, v trsu jetele je spoustu trojlístků, kterých jsem si nevšímal. A jsou naprosto krásné. Mám rád trojku jako číslo, jako pojem. Trojka je svým způsobem dokonalá. Je to přítomnost, minulost i budoucnost, voda, pára i led a třeba i svatá trojice.

A tak jsem si utrhl jeden trojlístek a schoval si ho. Trojlístek pro štěstí. Proč hledat to, co není, když mohu mít to, co je! Třeba hledám i ve svém životě něco, co tam být nemá a nevyužívám toho, co tam už je. Zaměřuji se na KDYBY a MUSY (musíš uspět, jinak to bude v háji) a zapomínám na to, co je. Snažím se o to, co mi nejde a opomíjím to, co mi jde.

Trojlístek mi symbolizuje skutečnost, že mohu přestat hledat a začít nacházet. Rád hledám, studuji, učím se nové. Ale k čemu je to? Když to je jen hledání, budu pořád hledat dál a dál ...

A taky mi trojlístek pomáhá, že mohu přijímat sama sebe. Jsem takový jaký jsem. Možná trochu jiný, než bych chtěl být. Trochu méně nadaný, chytrý, všímavý. Žádné lumen, jen takový trojlístek, kterých jsou spousty. Ano, to jsem já. Ale přesto se mohu radovat z toho, co přichází. A třeba se tak i trocha toho štěstíčka na mě někdy usměje :)

Autor: Ludek Bouska | pondělí 11.5.2015 11:00 | karma článku: 12,91 | přečteno: 374x
  • Další články autora

Ludek Bouska

Nakvašená sklenice a dvakrát kynutý chlebík

Peču doma chleba. Manželce trvalo asi rok než se vzdala své Šumavy. Teď ale spoléhá na to, že dvakrát týdně peču chleba a jiný už nechce. To je skvělé, ale současně závazek. Přeci jen to chvíli trvá. Je to můj příspěvek k vaření.

28.4.2020 v 21:56 | Karma: 15,96 | Přečteno: 790x | Diskuse| Osobní

Ludek Bouska

Nakvašená sklenice - jak si vyrobit svůj vlastní kvásek

Už jste viděli nakvašenou sklenici? Myslíte si, že sklenice nemůže kvasit? Ale může! Nakvašená sklenice, to je právě způsob přípravy domácího kvásku. Funguje mi takto už tři roky, mnoha lidem jsme kvásek už dali...

24.4.2020 v 22:29 | Karma: 19,22 | Přečteno: 1441x | Diskuse| Osobní

Ludek Bouska

Klacky pod nohama II

Psal jsem o klackách pod nohama - když se člověk o něco snaží, tak najednou mu začnou házet klacky pod nohy. Jak to ale vlastně je? Když se podívám na tu situaci znovu, tak mi připadá, že ty klacky pod nohy si házím já sám sobě...

5.1.2020 v 8:30 | Karma: 0 | Přečteno: 41x | Diskuse| Ostatní

Ludek Bouska

Začít podnikat v důchodu?

Začínám podnikat! Ale blíží se mi důchodový věk. Nebude to hned, ale důchod už klepe na dveře. Má to smysl? A mohu to já mezi těmi mlaďochy zvládnout? S těmi jejich kontakty po sociálních sítích, které jsou pro mě asociální?

17.12.2019 v 7:00 | Karma: 8,89 | Přečteno: 333x | Diskuse| Ostatní

Ludek Bouska

Klacky pod nohama

Zažili jste, když vám někdo "házel klacky pod nohy"? Používá se to obrazně, ale i prakticky je to docela nepříjemné. Asi si to někdy děláme sami, ale teď nevím - čeho je moc, toho je příliš...

14.12.2019 v 18:00 | Karma: 9,89 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Žalobce žádá pro Limberského a společníky peněžitý trest za vydírání

23. dubna 2024  16:32

Peněžitý trest navrhuje státní zástupce pro čtyři aktéry schůzky v karlovarské kavárně, kterou...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 971x
Koučink hrou - hrajeme si na změnu. Kdo si hraje nezlobí!

Pracuji s lidmi na změně. Změnit něco potřebujeme každý. A většině z nás se to nedaří. Změna je život! To víme, ale i změna typu jo-jo efektu patří k životu. Chceme se změnit a zůstáváme stále stejní... Pojďte si hrát!

Mám stránky 333coaching.cz. 

Nechci psát rady pro druhé, ale to, co vychází z mé osobní zkušenosti. Co jsem prožil a zakusil na sobě. Jen to má sílu, to funguje. Pokud to nepomůže mě samotnému, nemám právo to nabízet druhým.

Přečetl jsem spoustu dobře míněných příruček. Málokdy za nimi ale byl osobní prožitek autora. Pisatelé píší proto, aby psali ne aby sdělovali, co prožili.

Psaní je pro mně nacházením sama sebe. Ta slova jsou moje myšlenky a tím kousek mě samotného. Možná by šlo podobně jako při detekci krve podle slov určit DNA autora. To, co píšu je moje DNA. Asi tam bude i spousta chyb. Nejsem dokonalý. Některé věty bych možná znovu nenapsal. Měním se. Snažím se o osobní růst, i když je to někdy těžké. Možná bych taky za všechny svoje názory nedal ruku do ohně. Nejsem neomylný.

Stává se mi, že mě reakce čtenářů dovedou k jinému uvažování. Třeba to zabolí, ale pomáhá mi to. Moc mi ta zpětná vazba pomáhá. Díky za ní.