Modlitba za ovoce ducha

23. 06. 2017 12:00:00
Modlitba za ovoce ducha inspirovaná textem listu Galatským 5,23: Ovoce Ducha Božího je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládání.

Můžete se modlit za ovoce ducha v životě jednoho, vám blízkého člověka. Zvolte si někoho, kdo vás napadne jako první, obvykle to bývá ta nejlepší volba. Jakmile se rozhodnete, volbu neměňte, ani kdybyste si uvědomili, že někdo jiný vaše modlitby potřebuje více.

V klidu se posaďte, lehněte na podložku nebo si klekněte. Tak, jak jste zvyklí se modlit nebo meditovat, tak, abyste vydrželi několik minut v klidu. Můžete zavřít oči. Pozorujte svůj dech. Probíhá automaticky, bez našeho vědomí, samovolně. Pozornost na dech nám pomáhá ke zklidnění, ke ztišení, k soustředění. Dech i duch jsou jako vítr. Vítr vane, kam chce, jeho zvuk slyšíme, ale nevíme, odkud přichází a kam směřuje. Buďme otevřeni vanutí Ducha.

V mysli si vybavte člověka, na kterého budete myslet. Představte si jeho charakteristický projev, chůzi, pohyby, slova, úsměv. Uvědomte si, jak je vám blízký, že vám na něm záleží.
Vyslovte vnitřně jeho jméno. Můžete ho jakoby oslovit, pozdravit, přivítat. Právě za tohoto svého blízkého se budete modlit. Za ovoce Ducha v jeho životě. Přemýšlejte, v čem můžete tomuto člověku pomoci a být mu nablízku, když to potřebuje.

Ať je v jeho životě ovoce lásky.
Pane dej, ať můj blízký může přijímat lásku od tebe. Lásku, kterou ty nám dáváš. Lásku bez podmínek, bez hranic. Ať ji dokáže dávat svému okolí.
Pane dej, ať lásku, kterou přijímám od tebe mohu předávat svému bližnímu. Dej ať jej dokážu milovat a přijímat takového, jaký je.

Ať je v jeho životě ovoce radosti.
Dej, ať můj blízký může zažívat radost. Ať se dokáže radovat s radujícími i plakat s plačícími. Ať se umí usmát, i když to není lehké.
Dej, ať mohu přispět k tomu, aby v životě zakusil radost. Aby se mohl radovat ze všeho, co mu dáváš třeba i prostřednictvím mě.

Ať je v jeho životě ovoce pokoje.
Dej, ať má pokoj a klid ve své duši. Pokoj, který nedává svět. A pokud to na něm závisí, ať žije se všemi v pokoji, bez zbytečného napětí. Ať dokáže působit ve svém okolí pokoj.
Dej, ať náš vztah je naplněn pokojem, vzájemným přijetím a pochopením.

Ať je v jeho životě ovoce trpělivosti.
Pane dej, ať můj blízký je trpělivý a ať jsou druzí trpěliví k jeho nedostatkům. Ať dokáže odpouštět sobě i druhým a trpělivě očekávat na to, co třeba ještě není vidět.
Pane dej mi trpělivost k mému blízkému, ať jej dokážu přijímat takového, jaký je. Ať mu dokážu odpouštět a být mu nablízku, když to potřebuje.

Ať je v jeho životě ovoce laskavosti.
Dej, ať můj blízký dokáže být laskavý, ať dobře vychází s druhými lidmi. Ať jsou jeho slova laskavá. Ať dokáže s láskou přijímat druhé.
Dej, ať dokážu projevit laskavost a milosrdnost, abychom spolu dobře vycházeli. Ať jsou moje slova k němu povzbuzením.

Ať je v jeho životě ovoce dobroty.
Dej, ať můj blízký může každý den zažívat dobré. Ať dokáže vnímat a rozpoznávat, co je dobré. Dej mu prosím do cesty dobré lidi. Ať se v dobrém dokáže poučit i ze zlého.
Dej, ať mu mohu pomoci zažívat a přijímat dobré. Pomož mi prosím hledat to, co je dobré pro něj.

Ať je v jeho životě ovoce věrnosti.
Pane dej mému blízkému věrnost. Ať je věrný ve vztazích, v životě i ve víře. Pevný v tom, pro co se rozhodnul. Ať dokáže být věrný i v maličkostech.
Pane dej, ať mu mohu být příkladem věrnosti, ve vztahu k němu i k druhým. Ať má jistotu, že ve mě může nalézt oporu.

Ať je v jeho životě ovoce tichosti.
Dej, ať můj blízký dokáže být tichý a pokorný v tom, co je třeba přijmout. Ať dokáže s pokorou a tichostí přijmout to, co není možné změnit.
Dej, ať mu dokážu v tichosti naslouchat. Jeho slovům, činům i pohnutkám. Ať dokážu mlčet, když slova nejsou vhodná.

Ať je v jeho životě ovoce sebeovládání.
Dej prosím mému blízkému moudrost, odvahu a sílu k sebeovládání, aby měl vládu nad sebou a svým životem. Aby také mohl ovlivňovat k dobrému druhé, aby dokázal přijmout moc Tvého Ducha do svého života.
Dej také mě sílu k sebeovládání, ať dokážu upřednostnit jej a jeho zájmy před svými, ať mu také dokážu dát svobodu k rozhodování. Dej, ať můj blízký může vítězit tam, kde to potřebuje.

Pane děkuji, Amen.

nahrávku tohoto textu si můžete pustit ve verzi pro muže i pro ženu...

Autor: Ludek Bouska | pátek 23.6.2017 12:00 | karma článku: 11.12 | přečteno: 261x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... Pro Marušku...

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.34 | Přečteno: 240 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 1490 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 472 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
Počet článků 78 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 970

Koučink hrou - hrajeme si na změnu. Kdo si hraje nezlobí!

Pracuji s lidmi na změně. Změnit něco potřebujeme každý. A většině z nás se to nedaří. Změna je život! To víme, ale i změna typu jo-jo efektu patří k životu. Chceme se změnit a zůstáváme stále stejní... Pojďte si hrát!

Mám stránky 333coaching.cz. 

Nechci psát rady pro druhé, ale to, co vychází z mé osobní zkušenosti. Co jsem prožil a zakusil na sobě. Jen to má sílu, to funguje. Pokud to nepomůže mě samotnému, nemám právo to nabízet druhým.

Přečetl jsem spoustu dobře míněných příruček. Málokdy za nimi ale byl osobní prožitek autora. Pisatelé píší proto, aby psali ne aby sdělovali, co prožili.

Psaní je pro mně nacházením sama sebe. Ta slova jsou moje myšlenky a tím kousek mě samotného. Možná by šlo podobně jako při detekci krve podle slov určit DNA autora. To, co píšu je moje DNA. Asi tam bude i spousta chyb. Nejsem dokonalý. Některé věty bych možná znovu nenapsal. Měním se. Snažím se o osobní růst, i když je to někdy těžké. Možná bych taky za všechny svoje názory nedal ruku do ohně. Nejsem neomylný.

Stává se mi, že mě reakce čtenářů dovedou k jinému uvažování. Třeba to zabolí, ale pomáhá mi to. Moc mi ta zpětná vazba pomáhá. Díky za ní.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...