Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Testy pro zastupitele. Nepravomocně neodsouditelní...

Vyslechl jsem si rozhovor na radiožurnálu s nově zvoleným zastupitelem nás všech. Nepravomocně odsouzený, současně pravomocně neodsouditelný. Neměl jsem to dělat. Je mi z toho špatně. Možná je někdy lepší být ve sladké nevědomosti.  

Přijímací psychologické testy se dělají u firem skoro na každou pozici. Ve veřejném sektoru strany nanominuji své lidi a my je poslepu zvolíme. Hodně peněz se vydalo na státní maturity. Co udělat podobný test i pro potenciální poslance?

Třeba by měl projít poslanec několika testy:

Detektorem lži. 

Ale nevím, jak to funguje, když se lež považuje za normální způsob vyjadřování. Možná by z toho byl zmatený i přístroj na detekci lži. Pak by totiž pravda byla detekována jako lež. Pravda jako něco, co se vymyká normálu a je potřeba ji vykořenit.

Pilátovo postesknutí "Co je pravda?" existuje jako stále aktuální téma. Čemu budu věřit když mi dvě strany něco tvrdí, co nejde sloučit a já si to ani nemohu ověřit? Budu důvěřovat nedůvěryhodným lidem?

Psychologickými testy. 

Zda netrpí schizofrenií nebo něčím podobným. Ať udělají cokoli a jakkoli, tak jsou vždy těmi, kdo chtěli jen to dobré. Když se něco nepovede, tak se určitě najdou okolnosti, které zhatily jejich dobré úmysly. Když to nejde trvale, chyba je v minulosti anebo v přítomnosti nebo klidně i v budoucnosti, něco se najde.

Co chce politik v politice, když nic nechce? Alespoň tedy když proklamuje, že mu nejde o žádný osobní zisk? Chce sloužit lidu, státu? Skutečnost nám ukazují často obrácenou. Stát jsme my, oni tahají za provázky. Ale kdo je to stát? Jakási hydra, která vše spolkne, mandatorní výdaje jsou vyšší, než kolik vyděláme... Každý poctivý podnikatel by takto zkrachoval.

Test funkčnosti paměti a schopnosti se rozhodovat

To, že si člověk nepamatuje, co udělal před pár hodinami, by mělo být diskvalifikací pro výkon veřejné funkce. Takto jde zapřít naprosto všechno. Nikdy si na nic nevzpomene. Všechno dělal, jak nejlépe mohl. Není zodpovědný za to, co řekl ani za to, co podepsal. Všechno dělal v dobré víře. Akorát co to je dobrá víra? Když není zodpovědný ani za sebe, jak může nést jakoukoli odpovědnost?

Marek Eben zpívá krásnou píseň "Já si nevzpomínám, zapomínám, co jsem to chtěl říct ... příště si udělám uzel na kapesníku ..."

Testem IQ, EQ. 

Abychom se za něj nemuseli stydět, když něco řekne. Dobrý je ten, co nic neřekne. Kdo nic neslíbí. Kdo nic nezkazí. Alespoň na koho se nic neprovalí. Některé státy jsou hrdé na své veřejné činitele. Snad na některé jsme hrdí i my. V minulosti. Pár dobrých zastupitelů znám osobně i teď. Je mi jich jen líto, jaké mají kolegy.

Na Homo Politicus jsou zjevně jiná kritéria než na normální lidi. Možná jsou z jiného světa...

Autor: Ludek Bouska | pondělí 12.11.2012 10:24 | karma článku: 12,01 | přečteno: 913x
  • Další články autora

Ludek Bouska

Nakvašená sklenice a dvakrát kynutý chlebík

Peču doma chleba. Manželce trvalo asi rok než se vzdala své Šumavy. Teď ale spoléhá na to, že dvakrát týdně peču chleba a jiný už nechce. To je skvělé, ale současně závazek. Přeci jen to chvíli trvá. Je to můj příspěvek k vaření.

28.4.2020 v 21:56 | Karma: 15,96 | Přečteno: 790x | Diskuse| Osobní

Ludek Bouska

Nakvašená sklenice - jak si vyrobit svůj vlastní kvásek

Už jste viděli nakvašenou sklenici? Myslíte si, že sklenice nemůže kvasit? Ale může! Nakvašená sklenice, to je právě způsob přípravy domácího kvásku. Funguje mi takto už tři roky, mnoha lidem jsme kvásek už dali...

24.4.2020 v 22:29 | Karma: 19,22 | Přečteno: 1444x | Diskuse| Osobní

Ludek Bouska

Klacky pod nohama II

Psal jsem o klackách pod nohama - když se člověk o něco snaží, tak najednou mu začnou házet klacky pod nohy. Jak to ale vlastně je? Když se podívám na tu situaci znovu, tak mi připadá, že ty klacky pod nohy si házím já sám sobě...

5.1.2020 v 8:30 | Karma: 0 | Přečteno: 41x | Diskuse| Ostatní

Ludek Bouska

Začít podnikat v důchodu?

Začínám podnikat! Ale blíží se mi důchodový věk. Nebude to hned, ale důchod už klepe na dveře. Má to smysl? A mohu to já mezi těmi mlaďochy zvládnout? S těmi jejich kontakty po sociálních sítích, které jsou pro mě asociální?

17.12.2019 v 7:00 | Karma: 8,89 | Přečteno: 333x | Diskuse| Ostatní

Ludek Bouska

Klacky pod nohama

Zažili jste, když vám někdo "házel klacky pod nohy"? Používá se to obrazně, ale i prakticky je to docela nepříjemné. Asi si to někdy děláme sami, ale teď nevím - čeho je moc, toho je příliš...

14.12.2019 v 18:00 | Karma: 9,89 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 971x
Koučink hrou - hrajeme si na změnu. Kdo si hraje nezlobí!

Pracuji s lidmi na změně. Změnit něco potřebujeme každý. A většině z nás se to nedaří. Změna je život! To víme, ale i změna typu jo-jo efektu patří k životu. Chceme se změnit a zůstáváme stále stejní... Pojďte si hrát!

Mám stránky 333coaching.cz. 

Nechci psát rady pro druhé, ale to, co vychází z mé osobní zkušenosti. Co jsem prožil a zakusil na sobě. Jen to má sílu, to funguje. Pokud to nepomůže mě samotnému, nemám právo to nabízet druhým.

Přečetl jsem spoustu dobře míněných příruček. Málokdy za nimi ale byl osobní prožitek autora. Pisatelé píší proto, aby psali ne aby sdělovali, co prožili.

Psaní je pro mně nacházením sama sebe. Ta slova jsou moje myšlenky a tím kousek mě samotného. Možná by šlo podobně jako při detekci krve podle slov určit DNA autora. To, co píšu je moje DNA. Asi tam bude i spousta chyb. Nejsem dokonalý. Některé věty bych možná znovu nenapsal. Měním se. Snažím se o osobní růst, i když je to někdy těžké. Možná bych taky za všechny svoje názory nedal ruku do ohně. Nejsem neomylný.

Stává se mi, že mě reakce čtenářů dovedou k jinému uvažování. Třeba to zabolí, ale pomáhá mi to. Moc mi ta zpětná vazba pomáhá. Díky za ní.